söndag 8 december 2013

Ansjovisrulle... min julfavorit!


Ansjovisrullen är min absoluta julfavorit, den bara måste finnas på julbordet! Min mamma har lagat ansjovisrulle till våra jular så länge jag kan minnas och den smakar helt enkelt jul. Originalreceptet innehåller vetemjöl men jag har gjort om receptet så att det blir glutenfritt. Ansjovisrulle, jansson, julköttbullar och rödbetssallad... då är det jul!

Vilken är din favorit på julbordet?

Tillagning

På jultallriken


Låna gärna mina recept till din blogg men tala gärna om att du hittat receptet här genom att länka tillbaka (har jag lånat receptet har jag länkat i inlägget). Mina bilder vill jag stannar här.

4 kommentarer:

Unknown sa...

Mmm...smaskens!
Ha en fin söndag och andra advent!
Kramar! <3
//Lana

Pamsan sa...

Jag gjorde den här förra året och längtar redan till att få smaka på årets. Det var bland det godaste jag har ätit. I år tar jag med mig en rulle så att hela släkten får smaka. Mums.

Erikas LCHF till vardag och fest sa...

Pamsan: Vad kul att du gillade ansjovisrullen. Jag tycker att den är SÅÅÅÅ god. :)

Unknown sa...

Nu har du lovordat denna rulle så mycket att jag bara måste testa den en gång!!
Vad jag gillar bäst.....grönkål, lax mmmm det är mycket som är gott :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...