söndag 30 september 2012

Restaurangbesök på tu man hand

Min förrätt: Skummande kräftsoppa

I fredags fyllde Magnus år och eftersom vi hade lyxen att ha barnvakt bokade vi bord på restaurang Bellos här i Linköping och fick en trevlig kväll på tu man hand. Det är inte ofta vi har barnvakt så vi njöt av lite egentid tillsammans. Det var första gången vi var på Bellos och det var en liten, trevlig restaurang som vi gärna besöker igen.

Vi startade kvällen med en förrätt. Jag valde en jättegod skummande kräftsoppa medan Magnus beställde halstrade pilgrimsmusslor med honungsaioli och syltad fänkål.

Till varmrätt åt vi hjortytterfilé med kantarellsås, rönnbärskompott, smörstekt brysselkål och potatiskaka. Köttet och kantarellsåsen var jättegoda. Det var länge sedan jag åt brysselkål så det måste jag laga hemma snart. Potatiskakan lämnade jag orörd.

Till efterrätt valde jag tre franska ostar som serverades med fikonmarmelad och kex. Ostarna var jättegoda och jag åt lite av fikonmarmeladen men lämnade kexen. Magnus åt en chokladfondant med hallon och mascarponecreme.

Vi avslutade kvällen med varsin kopp kaffe och jag fick mitt kaffe precis så som jag vill ha det, gott!

Jag hade en härlig kväll tillsammans med min man. ♥

Jag redo för middag

Magnus förrätt: Halstrade pilgrimsmusslor
med honungsaioli och syltad fänkål

Gott rött vin

Varmrätt: Hjortytterfilé med kantarellsås, rönnbärskompott,
smörstekt brysselkål och potatiskaka

Min efterrätt: Franska ostar

Magnus efterrätt: Chokladfondant
med hallon och mascarponevreme


Låna gärna mina recept till din blogg men tala gärna om att du hittat receptet här genom att länka tillbaka (har jag lånat receptet har jag länkat i inlägget). Mina bilder vill jag stannar här.

5 kommentarer:

Marja - Baka Sockerfritt sa...

Vilket härligt restaurang besök! Längtar tills nästa tisdag då jag och sambon ska fira årsdagen på en lyxrestaurang :)

monkan sa...

Men vad gott allt såg ut! Skönt ibland att vara barnledig och göra vuxensaker!
/M

Sonja Kidron sa...

Vilken mysig födelsedagsmiddag ni verkar ha haft, så härligt! :)

Ha en riktigt fin söndagskväll!
/ Sonja

Unknown sa...

Vilken fantastisk kväll och vilken god mat! Härligt!
Ha en lugn och mysig söndagskväll!
Kram kram
//Lana

Anna sa...

Åh vad mysigt! Ser väldigt gott ut :) kramar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...