måndag 10 september 2012

Fisk i kokosmjölk

Fisk i kokosmjölk

Vi har nyss ätit middag här hemma. Det blev kokt fisk i kokosmjölk som jag serverade med broccoli. Det blev gott och gick fort att fixa i ordning. Det har varit full fart hela dagen så nu när jag sätter mig ner och tar det lugnt känner jag hur trött jag faktiskt är och ögonlocken känns väldigt tunga. Jag ska nog tillbringa resten av kvällen i soffan med en bra bok, kanske lite kaffe också så att jag inte somnar.


Broccoli som tillbehör


FISK I KOKOSMJÖLK
4-5 pers

800 g vit fisk
5 dl extra krämig kokosmjölk
2 msk tomatpuré
5 hårdkokta ägg
3 tomater
Salt och vitpeppar

Gör så här:
Skär fisken i kuber. Hacka äggen och skär tomaterna i mindre bitar. Häll kokosmjölken i en kastrull och rör ihop med tomatpurén. Salta och låt såsen koka upp. Lägg ner fiskbitarna och låt puttra i 5-10 minuter tills fisken är klar. Smaka av med peppar och eventuellt mer salt. Rör ner äggen och tomaterna och låt allt bli varmt.


Låna gärna mina recept till din blogg men tala gärna om att du hittat receptet här genom att länka tillbaka (har jag lånat receptet har jag länkat i inlägget). Mina bilder vill jag stannar här.

5 kommentarer:

Vit dröm sa...

Låter gott!
Här blev det ratatouille, ostkorv och stekt halloumi tillkvällsmat, funkade fint det med ;)
Kram Anna

Mårtenssons kök sa...

Så gott, man kan verkligen variera gryta med kokosmjölk så mycket med olika smaker!
Fisk blev det även här, fast i biff-form.

Unknown sa...

Oh, vilket gott recept! Det måste jag göra nån gång! :)
Ha en fin dag!
Kram
//Lana

Anna sa...

Tack för inspirationen. De sätt på
Menyn denna veckan :) kramar

Lena Johansson sa...

tack för "goda"😉 inspirationer blev till en suveränt god rätt tillagad på kort tid, och där man får användning av "vilande" grönsaker i kylskåpet.
Hade! Lena och jonas

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...