torsdag 20 september 2012

Dagens middag


Dagens middag blev stekt vitkål och köttfärssås toppad med riven västerbottenost. Jag har snöat in på vitkål just nu, det är ju hur gott som helst. Smörstekt, gräddstuvad, i gratäng eller röror spelar ingen roll, lika gott alltihop. Mums! Sonen tog tre portioner så jag tror maten fick godkänt. :)

Idag har jag veckohandlat och den kommande veckan innehåller matsedeln en del favoriter i repris. Jag har varit så trött den senaste tiden och då är det skönt att laga mat som man tillagat tidigare. Nya maträtter tar alltid lite längre tid att laga första gången tycker jag. Fast imorgon ska jag prova ett nytt recept till fredagsmyset.

Ikväll är det TV-soffan som gäller och jag ska titta på "Hela Sverige bakar". Jag förväntar mig ingenting ens i närheten av LCHF-vänligt i programmet men eftersom jag har ett stort bakintresse och bakade mycket sötsaker förr så är jag nyfiken på programmet. Extra nyfiken är jag eftersom producenterna hörde av sig till mig i våras och ville att jag skulle söka, de visste ju inte att jag inte åt sötsaker längre.

Toppad med riven västerbottenost


Låna gärna mina recept till din blogg men tala gärna om att du hittat receptet här genom att länka tillbaka (har jag lånat receptet har jag länkat i inlägget). Mina bilder vill jag stannar här.

6 kommentarer:

Vit dröm sa...

Mums vad gott!
Vilken rolig grej att de hörde av sig till dig!
Ha en skön kväll!
Kram Anna

Mitt liv som fru L sa...

Håller med dig, stekt vitkål eller vitkål överhuvudtaget är så gott! Och så känner jag mig extra nyttig när jag äter det! Gräddstuvad har jag faktiskt inte ätit...

Wow, vad coolt att de hörde av sig och ville ha med dig i programmet! Jag förstår varför, du bakar ju jättefina bakverk :)

Kram C

monkan sa...

Lite synd egentligen, att du inte kunde vara med, dina tårtor var jättefina! :)
Vitkål är supergott och variationsrikt och nyttigt! Och svensk! Själv innehåller nästan allt hemma hos mig blomkål just nu...
Jag är också trött, har varit det en vecka nu, funderar på om jag ska köpa D-vitaminer!
Sov gott..!
/M

Unknown sa...

Vad häftigt att de vill ha dig med i programmet! :) Jag vågar inte titta på det... det kan utlösa starkt sötsug hos mig... så jag låter bli...
Ha en fin kväll!
Kram
//Lana

Anna sa...

Mums vad gott, jag tror bestämt jag ska göra currygryta med vitkål i :D
Håller med vitkål är ju så grymt gott!

Sonja Kidron sa...

Håller helt med, vitkål är helt gudomligt gott!! Till och med god att knapra på rå! :)

Ha en härlig fredag!
/ Sonja

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...