onsdag 5 september 2012

Grekisk sallad

Grekisk sallad

Vi äter ofta grekisk sallad till grekiska biffar men det är en fräsch sallad som passar som tillbehör till de flesta maträtter istället för en vanlig sallad. Så här gör jag min grekiska sallad.


GREKISK SALLAD

3 tomater
1 liten rödlök
1 pkt fetaost
Isbergssallad
Svarta oliver
Olivolja
Pressad citron
Salt och svartpeppar

Gör så här:
Skiva upp tomaterna. Strimla rödlöken och skär upp isbergssallad. Kärna ur oliverna om de inte är kärnfria och tärna fetaosten. Blanda en vinägrett på lite olivolja, pressad citron, salt och peppar. Blanda vinägretten med övriga ingredienser och lägg upp på ett fat.


Låna gärna mina recept till din blogg men tala gärna om att du hittat receptet här genom att länka tillbaka (har jag lånat receptet har jag länkat i inlägget). Mina bilder vill jag stannar här.

5 kommentarer:

Unknown sa...

Oh, det är så gott med fetaost i salladen! :)
Ha en fin kväll!
//Lana

Millis - JimpsMillis LCHF sa...

Fräscht med greksallad till det mesta, borde jag äta oftare :) ha det bra!

Unknown sa...

En sallad jag aldrig tröttnar på!!
Undra om jag har hemma så jag kan få en med mig till jobb ikväll???

Unknown sa...

Jag älskar allt i en grekisk sallad!

Fröken M sa...

Åh va gott !! grekiskt sallad är en av mina absoluta favoriter !! :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...