söndag 16 september 2012

Currymajonnäs

Currymajonnäs

Det är väldigt enkelt att göra egen majonnäs, se bara till att alla ingredienser har samma temperatur. Den här gången smaksatte jag majonnäsen med curry vilket passar väldigt bra till bland annat kyckling.



CURRYMAJONNÄS
ca 3 dl

1 ägg
1,5 tsk dijonsenap
1 msk vitvinsvinäger
1 tsk curry
2,5 dl rapsolja
Några droppar pressad citron
Salt och vitpeppar

Gör så här:
Se till att alla ingredienser är rumsvarma. Lägg alla ingredienser i en mixerskål och mixa med staxmixer tills majonnäsen tjocknat.


Låna gärna mina recept till din blogg men tala gärna om att du hittat receptet här genom att länka tillbaka (har jag lånat receptet har jag länkat i inlägget). Mina bilder vill jag stannar här.

5 kommentarer:

Mitt liv som fru L sa...

Currymajonäs är ju bara så gott! Tack för att du påminde mig :)

Kram C <3

Therese sa...

Mums vad gott! Måste testa till kycklingen nästa gång. Ha en fin kväll!

Anna sa...

Stripsen är riktigt goda :)
Currymajonäs låter riktigt gott och väldigt smidigt :)

Jeanikee sa...

Det måste jag nog prova nån dag... =)

Unknown sa...

med denna smidiga majjo blir det ofta smaksatt!
Curry och vitlök är favoriter just nu.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...