söndag 16 september 2012

Pestokyckling och currymajonnäs

Pestokyckling, stekt vitkål och currymajonnäs

Jag hade två färdiglagade kycklingfiléer i frysen som jag tog fram till lunch idag och stekte i smör och pesto, det blev riktigt gott. Till kycklingen smörstekte jag strimlad vitkål och serverade med currymajonnäs. Familjen slickade nästan tallrikarna, så gott var det!

Pestokyckling




Låna gärna mina recept till din blogg men tala gärna om att du hittat receptet här genom att länka tillbaka (har jag lånat receptet har jag länkat i inlägget). Mina bilder vill jag stannar här.

5 kommentarer:

Mitt liv som fru L sa...

Om någon slickar tallrikar, då har man lyckats göra riktigt god mat! hehe :) Det ser supergott ut, jag blev så sugen på stekt vitkål så jag köpte det i dag när vi handlade!

Kram C

monkan sa...

Hehe, ibland blir det enkla gott!/M

Maria sa...

Gott, ser riktigt gott ut!
=)

Unknown sa...

Oh, så gott och samtidigt så enkelt! Currymajonnäs är också favorit hemma hos oss! :)
Ha en fin måndag!
Kram
//Lana

Unknown sa...

att så "enkel" mat kan va så underbart god!!!
all denna smidiga goda mat vi får äta :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...