torsdag 6 september 2012

LowCarb-burgare till lunch

LowCarb-burgare

Idag är jag och Algot lediga eftersom det är studiedag på skolan. På förmiddagen åkte vi en tripp till stan där vi uträttade några ärenden och efter det veckohandlade vi mat. Innan vi åkte hem gick vi in på Max och köpte varsin hamburgare som vi tog med oss hem till lunch. Jag valde en LowCarb-burgare, ett bra val när man vill köpa snabbmat. LowCarb-burgaren har salladsblad istället för hamburgerbröd.

Nu ska jag ta det lugnt ett tag och läsa "Allt om LCHF" som jag köpte med mig hem idag och jag hoppas att den kan ge inspiration till matlagningen. Sen ska jag baka ett mandel- och valnötsbröd som jag skivar upp och stoppar i frysen, perfekt att ta fram till mina killar till frukost. Ikväll ska jag prova ett nytt recept som jag fått på Facebook av en läsare, det är alltid kul att prova något nytt.

Allt om LCHF


Låna gärna mina recept till din blogg men tala gärna om att du hittat receptet här genom att länka tillbaka (har jag lånat receptet har jag länkat i inlägget). Mina bilder vill jag stannar här.

2 kommentarer:

Marja - Baka Sockerfritt sa...

Hr faktiskt lust att testa den där burgaren! synd bara att jag sällan går förbi en max.

Anonym sa...

Jag brukar be att få deras Triple Cheeseburgare som low carb. Blir lite mer fett på så sätt. Ibland tar jag deras bearnaisesås till.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...