lördag 1 september 2012

Fredagsplock

Plockmat

Igår åt vi plockmat, det är så gott och roligt att kunna lägga fram lite olika alternativ som man kan välja mellan. Min tallrik såg ut så här med rökt lax, ägghalvor med majonnäs, avokado med skagenröra och rostad toast med skagenröra. Mums!

Snart får vi gäster och jag har förberett mat och kaka. Lunchen blir ceasarsallad, gott och enkelt att förbereda och kakan blir chokladig (mer om den senare). Ha en trevlig lördag!

Avokado med skagenröra

Ägghalvor med majonnäs


Rökt lax


Låna gärna mina recept till din blogg men tala gärna om att du hittat receptet här genom att länka tillbaka (har jag lånat receptet har jag länkat i inlägget). Mina bilder vill jag stannar här.

11 kommentarer:

monkan sa...

Plockmat är så gott och mysigt! Det är precis vad jag ska göra till ikväll, även om en höstgryta kanske känts bättre, vi har ett ihållande regn här sedan över ett dygn tillbaka, men nu hade jag bestämt kallt plock sedan tidigare...
Ha en trevlig helg! /M

Karin sa...

Älskar plockmat!
Har smakat chokladen nu och det var jättegott :) Inte för sött och ingen bismak.
Ha en fortsatt trevlig helg!
Kram Karin

Sonja Kidron sa...

Mmm, vad gott och mysigt med plockmat!!
Det är dessutom så enkelt att variera och härligt att man bara kan välja precis det man själv tycker om och vill ha... och få lite av mycket!! :)
Ha en riktigt härlig lördagskväll!

Vit dröm sa...

Plockmat är alltid gott och smidigt!
Ha en fin lördag!
Kram Anna

Marja - Baka Sockerfritt sa...

Vad gott, det där skulle jag vilja äta ikväll! Brödet ser verkligen ut som en "vanlig" formfranska!

Mitt liv som fru L sa...

Vad gott! Plockmat är både enkelt och gott, me like!

Kram C

Malin sa...

Åh va gott!
Vill så gärna prova detta brödet, men har inget bakepro, kan man utesluta det helt tro? Eller ska man ersätta det med något?
Ha en fin kväll! :)

the cupcake factory sa...

jag har testat lchf innan , i typ 4 månad. men jag tyckte inte de funkar. "/ har du något extra knep vid sidan om ? :)

Unknown sa...

Gott med plockmat! Skagenröra måste jag också göra nån gång! Mums!
Ha en fin söndag!
//Lana

Erikas LCHF till vardag och fest sa...

Malin: Jag har inte testat att utesluta bakepro så jag vet inte hur brödet blir då. Kanske funkar det att ta pofiber eller mandelmjöl istället.

Erikas LCHF till vardag och fest sa...

The cupcake factory: Menar du knep för att gå ner i vikt? Tyvärr har jag inga knep men jag har läst att det kan ta tid innan det händer något och innan kroppen ställer om sig på fettdrift istället för kolhydratsdrift. Läs gärna hos Anna Hallén, där kanske du kan hitta några tips. Annars är det nog att ge det tid och undvika bröd/kakor/efterrätter (även om det är LCHF).

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...