söndag 5 augusti 2012

Sonens egenfångade regnbåge

Regnsbåge

Igår fick vi riktigt god middag här hemma. För några veckor sedan var Magnus och Algot iväg på semesteräventyr medans jag jobbade och då passa de på att fiska. De drog upp tre fina regnbågar och sonen var riktigt stolt eftersom han hade fått två av dem och den ena var en riktig baddare på 1,5 kg. Igår fick jag äntligen smaka deras fångst. En filé från sonens och en från mannens regnbåge stektes i smör och serverades med sallad och limesås (med lite dill i) och det var jättegott. Sonen var riktigt stolt över sin egenfångade fisk och vi åt med god aptit hela familjen.

Färdigstekta

Stekt regnbåge, limesås med lite dill i och sallad


Låna gärna mina recept till din blogg men tala gärna om att du hittat receptet här genom att länka tillbaka (har jag lånat receptet har jag länkat i inlägget). Mina bilder vill jag stannar här.

4 kommentarer:

Unknown sa...

gott! Och säkert extra gott när den är egenfångad ;)

Anonym sa...

Vilken lyx!

Fröken M sa...

Åh jaaa !!
Jag fick verkligen en helt fantastisk dag igår !
Jag hade konstant roligt från 8 på morgonen till halv 3 i natt och mina vänner hade verkligen gjort sitt yttersta för att göra dagen perfekt !!
En sån möhippa önskar jag att ALLA fick uppleva :)

i min lilla lilla värld sa...

Vilken lyx!!!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...