måndag 6 augusti 2012

Köttfärsbiffar på muurikkan

Steker biffar på muurikkan

Godmorgon (eller har ni varit vakna länge?)! Vi njuter fortfarande av semester och kvällarna blir därför ganska sena, vilket gör att vi är lite sega på morgonen... men vad gör det, vi har ju semester! Jag har pysslat med min virkning de senaste dagarna och min mobilväska börjar ta form, kanske blir den klar idag. Blir den bra så kanske ni får se resultatet.

Igår gjorde Magnus köttfärsbiffar som stektes på muurikkan. Till biffarna åt vi squash, tomatsallad och tzatziki. Det blev jättegott!

Nu på semester blir det mest kallskuret och plock i olika kombinationer till lunch och grillning eller stekning på muurikkan på kvällarna. Vi tar dagen som den kommer och gör det vi vill. Därför blir det inte så många recept på bloggen just nu men jag har några recept på lager som jag ska fixa iordning och snart dela med mig av.

Jag vill passa på att tacka för alla kommentarer och trevliga mail jag får från er läsare. Jag läser alla kommentarer och mail även om jag inte alltid hinner svara på era frågor på en gång. Det är kul att ni kommer hit och läser och jag hoppas att jag kan inspirera till god matlagning.

Ett glas rött vin till

Squash och köttfärsbiffar

Biffar, squash, tomatsallad och tzatziki

Lyktan "Brinna" (passande namn eller hur!)


Låna gärna mina recept till din blogg men tala gärna om att du hittat receptet här genom att länka tillbaka (har jag lånat receptet har jag länkat i inlägget). Mina bilder vill jag stannar här.

4 kommentarer:

Mitt liv som fru L sa...

Nu blir jag hungrig, trots att jag nyss ätit ;)

Squash är ju bara så gott! Jag hatade verkligen det förr, men nu är det favoriten!

Kram C

Vit dröm sa...

Härligt med semester, njut! Vad gott med grillade biffar. Har ätit det till lunch idag fast stekta ;)
Ha en fin dag!
Kram Anna

Anna sa...

Det är vi som ska tacka. Du inspirera mig med goda tips! kram

monkan sa...

Hmm får nog fundera på en muurikka till våren - jag ser möjligheterna! Plus att maken -grillmästaren - oxå är lite på! /M

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...