fredag 3 augusti 2012

Besök i Dalarna

Perfekt sommarlunch med solvarboskinka, kokt ägg och sallad

Förra helgen åkte vi till Dalarna där mina föräldrar bor. Vi tog med oss matsäck bestående av bland annat rökt lax som vi stannade och åt längs vägen när vi åkte dit. Har en kylväska med sig så fungerar det alldeles utmärkt att ha med sig det mesta till matsäcken. Tyvärr började det småregna när vi precis satt oss för att äta så det blev ett snabbt stopp. Det var tur vi skyndade oss för när vi satte oss i bilen började det ösregna.

På kvällarna spelade vi Carcasonne (sällskapsspel) och på dagarna försökte min mamma visa mig hur man virkar. Jag tänkte försöka mig på att virka en mobilväska, vi får väl se hur det går. När vädret höll uppe passade vi på att grilla. Här kommer några bilder från besöket i Dalarna.

Matsäck med rökt lax, ägg, sås och korv

Stekt lax, sparris och krämig gräslökssås

Grillning

Grillat, sallad och improviserad sås


Låna gärna mina recept till din blogg men tala gärna om att du hittat receptet här genom att länka tillbaka (har jag lånat receptet har jag länkat i inlägget). Mina bilder vill jag stannar här.

1 kommentar:

Mitt liv som fru L sa...

Vad mycket gott Ni ätit! Ha en toppenhelg! Och tack för kommentaren i min blogg!

Kram C

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...