onsdag 1 augusti 2012

Blåbärsglass (LCHF)

Blåbärsglass

För några dagar sedan blev vi sugna på glass igen. Vi bor vid en skogskant så jag och sonen tog med oss varsin skål och gick ut för att plocka lite blåbär. Sen gjordes det en god blåbärsglass. Glassen smakar mycket blåbär och den blir lite syrlig tack vare yoghurten.



BLÅBÄRSGLASS (LCHF)
4-6 pers

2 ägg
1 krm äkta vaniljpulber
1,5 dl turkisk yoghurt
1 dl vispgrädde
150 g blåbär
Valfri mängd sötning (vi tog 1,5 msk honung)

Gör så här:
Vispa ihop alla ingredienser med en elvisp. Häll smeten i glassmaskinen och kör enligt din glassmaskins instruktioner.


Låna gärna mina recept till din blogg men tala gärna om att du hittat receptet här genom att länka tillbaka (har jag lånat receptet har jag länkat i inlägget). Mina bilder vill jag stannar här.

5 kommentarer:

Vit dröm sa...

Åh vad gott! Har tyvärr ingen glassmaskin men det kanske går att ordna ändå ;)
Ha en fin dag!
Kram Anna

Marja - Baka Sockerfritt sa...

Mums! Jag fick hem min glassmanskin igår, så nu kommer det bli till att göra glass!

Unknown sa...

Ser helt fantastiskt gott ut!!!!

Jenny sa...

Låter riktigt smarrigt.
Kram J

Eva sa...

Visst e det underbart att gå ut å plocka egna blåbär i trädgården :) Glassen får nog testas snart :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...