tisdag 29 maj 2012

Besök hos mina föräldrar


När vi var och hälsade på mina föräldrar i helgen var det riktig sommarvärme och de flesta måltider serverades ute i deras nybyggda inglasade uteplats. Jag hade med mig en meny som vi lagade mat efter och det blev några av mina favoriter härifrån bloggen.

På lördagen satt vi som många andra framför TV:n och hejade på Loreen när hon tävlade i Eurovision Song Contest i Azerbajdzjan. Jag har tyckt om låten Euphoria ändå från start och det var härligt att se henne vinna hela tävlingen.

Här kommer en några matbilder från helgen. Har ni inte testat tacogratängen tycker jag att ni ska göra det, den är riktigt god och är en av mina mest populära inlägg här på bloggen.

Äggröra och bacon till frukost


Grillning i sommarvärmen


Jordgubbar och hallon med vispad grädde

Tigerkaka till morsdag


Låna gärna mina recept till din blogg men tala gärna om att du hittat receptet här genom att länka tillbaka (har jag lånat receptet har jag länkat i inlägget). Mina bilder vill jag stannar här.

6 kommentarer:

Helena sa...

Ser gott ut alltihop!
Den där röran med mandlar ska jag nog göra någon dag.:-)

Eva sa...

Tacogratäng är storfavorit hos oss :) Passar ju kanon till lunchlåda oxå. Tack för det tipset.

Maria sa...

Jisses så gott allt såg ut!
Tacogratäng är en favorit här också.
Sv.. vad bra att du uppmärksammade grader & tid på chililaxen! Ibland är man disträ & hemmablind. Är åtgärdat nu .. ;)

Ha det så bra!

=)

sara sa...

La ut receptet under inlägget idag =)

Marja sa...

Vad god tigerkakan ser ut! (Och allt det andra med förresten)

http://bakasockerfritt.blogg.se/

Carro sa...

Oj, så mkt gott!!

haha ja det var kallt :P

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...