söndag 29 juni 2014

Fyllda tunnbrödsrullar med rökt lax och avokado

Fyllda tunnbrödsrullar

Vi hade bästa vännerna här på fest igår och det blev en sen kväll och idag har jag varit jättetrött. Jag är inte van att vara uppe så sent längre... jag tror jag börjar bli gammal. Vi hade väldigt trevligt igår och det var absolut värt en trött och seg söndag. :)

I fredags kväll åt vi tunnbrödsrullar till middag. Jag fyllde mina tunnbröd med philadelphia, pepparrot, rökt lax, avokado och sallad. Det blev jättegott! Algot gillar det mesta jag lagar och dessa tyckte han var supergoda så jag kommer absolut att göra de här rullarna igen. Om man vill kan man skära rullarna i mindre bitar och servera på buffébordet.



FYLLDA TUNNBRÖDSRULLAR MED RÖKT LAX OCH RUCCOLA
6 st

1 sats tunnbröd
Philadelphia
Riven pepparrot
Valfri sallad (jag använde ruccola och bladspenat)
200 g rökt lax
2 avokado

Gör så här:
Blanda philadelphia och pepparrot enligt eget tycke och smak, bred på tunnbröden. Skär avokadon i tunna skivor. Fördela lax, sallad och avokado på tunnbröden och rulla ihop.


Låna gärna mina recept till din blogg men tala gärna om att du hittat receptet här genom att länka tillbaka (har jag lånat receptet har jag länkat i inlägget). Mina bilder vill jag stannar här.

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...