måndag 23 juni 2014

Jordgubbssäsong

Jordgubbar

Älskade jordgubbar! Nu är jordgubbssäsongen igång och jag njuter av dessa underbara bär. Under större delen av året äter jag väldigt begränsat av bär men när de svenska jordgubbarna kommer till sommaren då frossar jag verkligen, det är mitt sommargodis. Jag har precis varit ute i trädgårdslandet och plockat två liter härligt röda jordgubbar, kan det bli lyxigare!

Midsommarhelgen tillbringade vi hos mina föräldrar i Dalarna. Vi umgicks, åt gott och spelade sällskapsspel. Varje gång vi träffas så sitter vi tillsammans på kvällarna och försöker slå varandra i olika spel. I helgen spelade vi Carcassonne och Ticket to ride Europe, jätteroliga spel som jag kan rekommendera.

Algot hade bakat en tårtbotten själv (med lite assistans) och på midsommarafton dekorerade han tårtan med grädde och jordgubbar. Den blev jättegod och det var extra roligt att se hur stolt han var över sin tårta.

Det blev en hel del extra kolhydrater under midsommarhelgen jämfört med annars så idag är min mage uppblåst och har gjort väldigt ont. Det var medvetna val att äta allt gott men nu ska det bli skönt att komma tillbaka till min vanliga, lugna mage igen.


Algots midsommartårta


Låna gärna mina recept till din blogg men tala gärna om att du hittat receptet här genom att länka tillbaka (har jag lånat receptet har jag länkat i inlägget). Mina bilder vill jag stannar här.

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...