söndag 15 juni 2014

Ostplättar med grönsaker från trädgårdslandet

Ostplättar, ruccola, bladspenat och rädisor

Nu börjar det växa så det knakar i trädgården och grönsakslandet grönskar av diverse grönsaker. Igår plockade jag ruccola, bladspenat och rädisor som vi åt till lunch tillsammans med ostplättar. Det känns lyxigt att bara kunna gå ut och plocka när man känner för det.


Ruccola

Bladspenat

Rädisor

Ostplätt med topping


Låna gärna mina recept till din blogg men tala gärna om att du hittat receptet här genom att länka tillbaka (har jag lånat receptet har jag länkat i inlägget). Mina bilder vill jag stannar här.

1 kommentar:

Ruta Ett sa...

Idag provade jag att baka ostplättarna. Mina blev mer bull-lika än "plättiga", men jag antar att du bredde ut smeten mer än jag gjorde.
Jag kommer definitivt att göra ostplättar fler gånger!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...