tisdag 17 juni 2014

Majonnäs med basilika, vitlök och soltorkade tomater

Smaksatt majonnäs

Jag har redan hunnit göra basilikamajonnäsen flera gånger och jag tycker att den är otroligt god. Det var faktiskt meningen att jag skulle göra den igen när jag helt plötsligt kom på att jag hade soltorkade tomater hemma och det borde ju passa perfekt som extra smaksättning. Jag testade och det blev fantastiskt gott, en perfekt grillsås till olika typer av grillat kött.


Basilika


MAJONNÄS MED BASILIKA, VITLÖK OCH SOLTORKADE TOMATER
ca 3 dl

1 ägg
1,5 tsk dijonsenap
1 msk vitvinsvinäger
Några droppar pressad citron
0,5 kruka basilika
1-2 vitlöksklyftor
Ca 0,5 dl strimlade soltorkade tomater
2,5 dl rapsolja
Salt och vitpeppar

Gör så här:
Se till att alla ingredienser är rumsvarma. Lägg alla ingredienser i en mixerskål och mixa med staxmixer tills majonnäsen tjocknat. Smaka av med salt och peppar.


Låna gärna mina recept till din blogg men tala gärna om att du hittat receptet här genom att länka tillbaka (har jag lånat receptet har jag länkat i inlägget). Mina bilder vill jag stannar här.

1 kommentar:

Therese sa...

Men så gott det lät. Kommer absolut testa den.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...