lördag 28 juni 2014

Tunnbröd (LCHF)

Tunnbröd

Så här på sommaren är det perfekt att kunna göra wraps med goda fyllningar och stoppa i picknick-korgen. Dessa tunnbröd passar då utmärkt att använda till fyllda rullar. Det är samma recept som den mejerifria LCHF-pastan men jag har tillsatt lite brödkrydda för att få en brödigare smak.

Semestern känns långt borta, jag jobbar två veckor till innan jag är ledig. Just nu regnar det och då känns det inte lika jobbigt men nedräkningen till sommarsemestern har börjat. Snart kommer våra bästa vänner över på middag och trots regnet tänkte vi försöka grilla ikväll. Jag hoppas på en härlig kväll i goda vänners sällskap.



TUNNBRÖD (LCHF)
Ca 6 st

4 ägg
1 dl vatten
0,5 dl fiberhusk
2 msk kokosnötsmjöl
1 tsk salt
1 tsk brödkrydda

Gör så här:
Blanda de torra ingredienserna i en bunke. Vispa ihop ägg och vatten i en annan skål. Använd elvisp och vispa långsamt ner vätskan i fiberhuskblandningen. Häll sedan ut smeten på två bakplåtspapper, lägg plastfolie över och kavla ut tunt. Ta bort plastfolien och tillaga i ca 10-15 minuter i 125 grader (varmluft) tills bröden torkat på ytan. Ta ut och låt svalna. Skär i bitar. Förvaras i kylskåp eller frys.


Låna gärna mina recept till din blogg men tala gärna om att du hittat receptet här genom att länka tillbaka (har jag lånat receptet har jag länkat i inlägget). Mina bilder vill jag stannar här.

2 kommentarer:

Marja - Baka Sockerfritt sa...

Vilket bra tips! De ser helt perfekta ut!

lilla jag sa...

Dessa måste jag bara prova att göra! Tack för tipset :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...