fredag 6 juni 2014

Nationaldag och pannkaksfrukost

Pannkakor, jordgubbar och vispgrädde

Idag är det Sveriges nationaldag och flaggan är hissad här hemma. Finns det något bättre att starta Sveriges nationaldag med än svenska jordgubbar? När jag handlade igår fick två liter härligt röda jordgubbar följa med hem. Vi startade dagen med nygräddade pannkakor, jordgubbar och vispad grädde... så gott!

Igår kväll hade Algot en kompis här och det var full rulle... en timme senare låg Algot och skakade i soffan med hög feber. Imorse var han feberfri men hade lite ont i halsen. Nu hoppas jag bara att han inte blir sjuk till på söndag då Algot och hans kompis ska ha ett gemensamt kalas som varit planerat länge.

Nu ska jag förbereda skagenröra till dagens lunch och basilikamajonnäs till kvällens grillning. Hoppas att ni får en härlig nationaldag!

Svenska jordgubbar


Låna gärna mina recept till din blogg men tala gärna om att du hittat receptet här genom att länka tillbaka (har jag lånat receptet har jag länkat i inlägget). Mina bilder vill jag stannar här.

1 kommentar:

Marja - Baka Sockerfritt sa...

Pannkakor är en utav mina absoluta favoritfrukostar, underbart helt enkelt! Hoppas du får en underbar dag :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...