onsdag 11 juni 2014

Saffransmajonnäs

Saffransmajonnäs

Majonnäs kan smaksättas på många olika sätt och är väldigt enkelt att göra. Den här majonnäsen smaksatte jag med saffran och det blev en jättegod sås till fisk. Den härligt gula färgen som saffran ger gör den här såsen färggrann och gillar man smaken av saffran kan nog detta inte bli annat än en favorit. Saffran förknippar nog de flesta med julen men jag tycker att saffran passar året om.

Imorgon är det skolavslutning i sonens skola och jag kan inte förstå att Algot redan går ut tvåan. När blev han så stor? Semestern börjar inte direkt men det är ändå något speciellt med skolavslutningar.



SAFFRANSMAJONNÄS

Majonnäs
Saffran (mängd efter smak)

Gör så här:
Smaksätt majonnäsen med saffran.


Låna gärna mina recept till din blogg men tala gärna om att du hittat receptet här genom att länka tillbaka (har jag lånat receptet har jag länkat i inlägget). Mina bilder vill jag stannar här.

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...