lördag 28 april 2012

Minivästerbottenpajer (LCHF)

Dessa minipajer med smak av västerbottenost är jättegoda och passar perfekt på tapasbordet. Vi åt plockmat igår och då gjorde jag bland annat dessa minipajer. Till västerbottenpaj är gott att servera en klick creme fraiche, finhackad rödlök och röd stenbitsrom. Dessa små minipajer kan också bli en god förrätt. Blir det paj över går de utmärkt att frysa in.

Västerbottenpaj, creme fraiche, rödlök och röd rom


MINIVÄSTERBOTTENPAJER (LCHF)
3 st

150 g riven västerbottenost
2 ägg
1 dl vispgrädde
Salt och svartpeppar
Riven muskot

Tillbehör:
Creme fraiche
Finhackad rödlök
Röd stenbitsrom

Gör så här:
Smörj tre små pajformar, diameter 9-10 cm, med smör. Fördela ut den rivna osten i pajformarna (50 g i varje form). Vispa ihop ägg och grädde och smaksätt med salt, svartpeppar och lite muskotnöt. Fördela äggblandningen över osten i varje pajform. Gratinera i ugnen 10-15 minuter i 225 grader. Låt pajen svalna något. Servera med creme fraiche, finhackad rödlök och röd stenbitsrom.


Låna gärna mina recept till din blogg men tala gärna om att du hittat receptet här genom att länka tillbaka (har jag lånat receptet har jag länkat i inlägget). Mina bilder vill jag stannar här.

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...