onsdag 28 december 2011

Tonfisksås

Eftersom ingen av oss orkade åka och handla igår blev det till att leta igenom skafferi och kyl för att hitta något att äta till middag. Det visade sig inte alls svårt att hitta något och gårdagens middag blev helt enkelt stekt strimlad squash och tonfisksås, snabblagat och väldigt gott. Som efterrätt åt vi lite goda ostar framför TV:n.


TONFISKSÅS
4 pers

1 gul lök
1 röd paprika
2 burkar tonfisk
Salt och svartpeppar
1-2 msk tomatpuré
3 dl creme fraiche
1,5 dl vispgrädde

Gör så här:
Finhacka löken och paprikan och stek i en tjockbottnad kastrull med lite smör. Ha i tonfisken. Salta och peppra. Ha i övriga ingredienser och låt såsen bli varm.


Låna gärna mina recept till din blogg men tala gärna om att du hittat receptet här genom att länka tillbaka (har jag lånat receptet har jag länkat i inlägget). Mina bilder vill jag stannar här.

4 kommentarer:

Fröken M sa...

ibland får man till riktiga fullträffar genom att bara ta det som finns i kylen :)
Jag sitter och letar inspiration till nyårsmiddagen. Löjromstoast och citronmarängpaj är givet, men varmätten är ännu ett oskrivet kort...

Fröken M sa...

ja, det lutar nog åt kött och gratäng - helstekt oxfile eller entrecote är mina favoriter :)
Nu ska jag krypa i säng ( jag är gaaalet kvällstrött !? )
kram

anna sa...

Visst är det kul att det kommer fler böcker =)Jag har oxå beställt moniques och nu katrins. Sedan har jag en annan bok. Kommer inte ihåg vad den heter, men LCHF till fest och helg har jag för mig.
vad händer hos dig? vad jobbar du med?

Malin I Form sa...

Tycker egentligen inte om tonfisk men det där lät supergott och det såg väldigt inbjudande ut dessutom :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...