måndag 19 december 2011

Bärsmoothie

Smoothie är riktigt gott och mättande. Jag brukar göra en stor sats till familjen och det som blir över ställer jag bara in i kylskåpet, perfekt att ta fram när magen knorrar. I smoothien på bilden har jag använt björnbär, hallon och jordgubb men man kan ta vilka bär som helst.


BÄRSMOOTHIE
1 pers

1 dl turisk yoghurt
1 dl vispgrädde
1 dl frysta bär
0,5 - 0,75 dl mjölk
Lite äkta vaniljpulver

Gör så här:
Mixa ihop allt i en blender. Häll upp i glas och servera.


Låna gärna mina recept till din blogg men tala gärna om att du hittat receptet här genom att länka tillbaka (har jag lånat receptet har jag länkat i inlägget). Mina bilder vill jag stannar här.

2 kommentarer:

Alice sa...

Svar; Jaså tycker du? Hehe, då är detta "frysskrap" för vi har kort om pengar nu innan löningen >^^<

Anna sa...

Mums, det är ju så gott med smoothies :)
Visat ska ser bli gott med julmat, längtar!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...