onsdag 14 december 2011

Rostbiff och cole slaw

Gårdagens luciafirande var jättemysigt och barnen var så otroligt duktiga. Nu är jag ju väldigt partisk och tycker självklart att min son var finast och bäst i hela luciatåget men det är väl så det ska vara. Julkänslan kom smygande lite smått när jag fick höra alla julsångerna men idag känns det som en vanlig höstdag igen när jag tittar ut genom fönstret (vi har inte ens en liten gnutta snö).

Har man ont om tid eller inte lust att stå i köket att laga mat så tipsar jag här om riktig snabbfixad mat, rostbiff och cole slaw. Cole slaw kan göras iordning i förväg och förvaras några dagar i kylskåp och då är det lätt att plocka fram allt och äta när magen knorrar. Har ni några tips på mat som går snabbt att göra?


Låna gärna mina recept till din blogg men tala gärna om att du hittat receptet här genom att länka tillbaka (har jag lånat receptet har jag länkat i inlägget). Mina bilder vill jag stannar här.

2 kommentarer:

Fröken M sa...

här har vi ofta färdiga pannkakor i kylen -inte speciellt lchf vänligt men gott och uppskattat av oss alla :)

Anna sa...

Jag tycker LCHF pannkakor går fort att göra, men det finns inte till hands på fem minuter direkt. Kanske ta en kvart att göra :D
Vitkålssallad och ekrökt kalkon är en favorit här :D

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...