tisdag 6 december 2011

Fläskpannkaka

Vi åt ofta olika typer av pannkakor innan vi började med LCHF. Jag trodde nog att pannkakstiden var över men så hittade jag det här receptet, gissa om jag blev glad. Jag tycker nog till och med att det här receptet är godare än fläskpannkaka gjort på vetemjöl. Jag äter min fläskpannkakan med lingon som jag tar fram och tinar från frysen.



FLÄSKPANNKAKA
4-6 pers

2 paket bacon
150 g riven ost (mild med hög fetthalt)
8 ägg
1,5 dl vispgrädde
250 g keso

Gör så här:
Strimla bacon och stek knaprigt. Lägg baconet i en smord ugnsform och strö den rivna osten ovanpå. Blanda ägg, grädde och keso och häll ovanpå baconet och osten. Gratinera i ca 20 minuter i 225 grader i mitten av ugnen. Servera med lingon.


Receptet hämtat från 56kilo.se.


Låna gärna mina recept till din blogg men tala gärna om att du hittat receptet här genom att länka tillbaka (har jag lånat receptet har jag länkat i inlägget). Mina bilder vill jag stannar här.

9 kommentarer:

Fröken M sa...

Fläskpannkaka ( och vanliga pannkakor ) tillhör mina favoriter och vi äter det säkert en gång i veckan, men jag har aldrig testat någon lchf variant... ÄN ;)

Emelie sa...

De där ser himla gott ut också :)

Svar: ja det är verkligen jätte gott ihop gillar egentligen inte curry men börjar lära mig :)

Karin sa...

Det här måste jag bara prova :) Saknar verkligen fläskpannkaka!

Fröken M sa...

hihi... jag åkte faktiskt konståkning några år när jag var mindre - men jag var aldrig någon talang ;)

Jimmie Lannér sa...

mmm...ser gudagott ut :)

Anonym sa...

Provade detta igår, och åt resterna idag - underbart gott!

/Måns

Anonym sa...

Fantastiskt gott!! Känner eg inte någon skillnad mot "vanlig" fläskpannkaka och den här. Perfekt!
/Ulrika

Miss Malin sa...

Hej!

Hur stor var/är formen du använder till denna fläskpannkaka? Tack!

Erikas LCHF till vardag och fest sa...

Miss Malin: Ca 30x20 cm

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...