torsdag 1 december 2011

Snabblagade kycklingfiléer

Kyckling passar nog till det mesta... lunch, middag och picknick. Den här kycklingen görs snabbt i ugnen antingen i förväg och då kan den ätas kall eller så tillagar man den direkt innan den ska ätas. Här äter jag den tillsammans med cole slaw.


SNABBLAGADE KYCKLINGFILÉER

Kycklingfiléer
Olivolja
Soja
Salt och svartpeppar

Gör så här:
Blanda olivolja, lite soja samt salt och peppar i en liten skål. Ibland har jag även i lite dragon i kryddblandningen. Pensla kycklingfiléerna med röran. Sätt kycklingen i ugnen i 20 minuter i 225 grader.


Låna gärna mina recept till din blogg men tala gärna om att du hittat receptet här genom att länka tillbaka (har jag lånat receptet har jag länkat i inlägget). Mina bilder vill jag stannar här.

2 kommentarer:

Fröken M sa...

Kyckling är gott, men jag tycker det är så jäkla svårt att få den "perfekt"...
Nu blir det dock mycke kyckling hos osss framöver eftersom jag fick 500 kr i presentkort från kronfågeln :)

Martina sa...

Jag måste kika in här ofta! Bra mattips, verkligen! Så enkelt och gott!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...