torsdag 15 december 2011

Julbord med jobbet

Första tallriken: Sill och kallskuret

Idag har jag varit på julbord tillsammans med mina arbetskamrater. Vi åt på Högdahls köks här i Linköping som serverar ett julbord med traditionella östergötska julrätter. Vi hade mycket trevligt och maten var väldigt god.

Nu är det inte långt till jul och imorgon ska jag ut och handla de sista julklapparna. I helgen ska det göras julgodis här hemma.

Andra tallriken: Favoriter i repris samt köttbullar och korv

Efterrätt: Vispgrädde, jordgubbar och kaffe


Låna gärna mina recept till din blogg men tala gärna om att du hittat receptet här genom att länka tillbaka (har jag lånat receptet har jag länkat i inlägget). Mina bilder vill jag stannar här.

4 kommentarer:

Sukkerspinnengelen sa...

Jättegott :) Ser nydelig ut. Tenk så lett det er å leve lavkarbo i jula! Det var kanskje litt sukker i desserten, men du forsynte deg veldig forsiktig, ser jeg.

Ps: Forstår du norsk?

Emelie sa...

oh va gott det ser ut <3

Ja du får ta och inhandla plankor de är verkligen supergott med plankstek :D

Anna sa...

Idag har jag haft en bättre dag, dock är jag ganska trött. Har innebandymatch sen vid 19.30. Undra hur jag ska orka :/
Julbordet ser mumsigt ut :D

Erikas LCHF till vardag och fest sa...

Sukkerpinnengelen: Ja, jag förstår norksa. Jordgubbarna i efterrätten var nog sötade, men det struntade jag faktiskt i och åt med gott samvete ändå. :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...