måndag 12 december 2011

Äggstekt blomkål

Det här är ett gott tillbehör till bland annat kötträtter. Blomkålen får lite mer smak av äggen och citronen än om den bara kokades. Det är även väldigt gott att ha på lite chiliflakes ovanpå blomkålen när den är klar.


ÄGGSTEKT BLOMKÅL
4 pers

1 blomkålshuvud (ca 1 kg)
2 ägg
citron
salt

Gör så här:
Dela blomkålen i buketter och koka i 3-4 minuter. Häll av vattnet. Vispa äggen i en bunke och doppa blomkålen i äggen. Stek blomkålen i smör eller kokosfett tills den är mjuk. Ta av från värmen och ha på lite citronsaft och salt. Det är även gott med lite chiliflakes på blomkålen.


Receptet hämtat från Leva med LCHF


Låna gärna mina recept till din blogg men tala gärna om att du hittat receptet här genom att länka tillbaka (har jag lånat receptet har jag länkat i inlägget). Mina bilder vill jag stannar här.

2 kommentarer:

Alan sa...

Vad roligt att du hittade mitt recept, nu blir mormor säker glad som lärde mig receptet sedan många år tillbaka. Intressant med chiliflakes, det ska prövas nästa gång ;)

Erikas LCHF till vardag och fest sa...

Alan: Tack för receptet! Min blomkål blev inte lika fin som din men otroligt god. :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...