torsdag 15 december 2011

Saffransomelett

Jag läste om någon som gjort en saffransomelett och det lät ju helt fantastiskt gott och jag var ju helt klart tvungen att testa. Även om saffran ofta används till jul så skulle jag absolut säga att den här omeletten passar året om. Den blev jättegod med en härlig saffranssmak. På bilden ovan har jag gjort 1,5-sats och delat den med min man till frukost.


SAFFRANSOMELETT
1 st

2 ägg
2 msk vispgrädde
Lite saffan (ca en tredjedels förpackning)
Salt och vitpeppar

Gör så här:
Mortla saffran tillsammans med lite salt. Blanda alla ingredienser i en skål med en gaffel. Stel på medelvärme tills ovansidan har stelnat.


Låna gärna mina recept till din blogg men tala gärna om att du hittat receptet här genom att länka tillbaka (har jag lånat receptet har jag länkat i inlägget). Mina bilder vill jag stannar här.

3 kommentarer:

Monique sa...

Härligt! Jag älskar saffran! :)

Fröken M sa...

Gott ! Har man något till eller äter man den bara som den är?

Erikas LCHF till vardag och fest sa...

Fröken M: Jag äter den som den är och håller mig mätt till lunch.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...