torsdag 18 juli 2013

Veckans löpträning - vecka 2

Lite musik förhöjer träningen

I'm still going strong! Ytterligare en vecka avklarad med löpträning och jag är väldigt nöjd med mig själv. Flåset blir långsamt bättre och det känns riktigt roligt att ge sig ut och springa.

Jag var nyfiken på hur lång min runda var så jag mätte upp sträckan och det visade sig att den var 2,3 km. Det var betydligt längre än jag trodde att den var. Det känns jätteroligt att jag klarar av att springa hela sträckan även om det går långsamt.

När jag hittade min lilla i-pod blev det helt plötsligt mycket roligare att springa. Tänk vad lite musik kan göra! Dessutom slipper jag höra flåset lika mycket. ;)

Jag har lärt mig två saker under den gångna veckan. Dels att jag inte ska träna i vattenlöslig mascara. Jag tänkte att jag skulle ju ändå duscha efter träningen så varför tvätta bort sminket innan jag gav mig ut. Det var en dum idé för jag såg ut som en clown när jag kom hem. Dessutom vet jag med säkerhet att jag hatar flugor. Värme, svett och små grusiga skogsvägar verkar locka till sig flugor. Jag kände mig som en kossa på grönbete när flugorna flockades runt mig. Jag såg inte klok ut när jag flaxade med armarna för att få bort dem från ansiktet (lägg till bilden av rinnande mascara så vet ni precis hur jag såg ut).


Veckans känsla:
Envishet - det här ska jag greja!


Veckans fråga:
Har ni mobilen med er när ni springer och hur förvarar ni den under löpturen? Har ni några bra appar med musik/radioprat att rekommendera?


Låna gärna mina recept till din blogg men tala gärna om att du hittat receptet här genom att länka tillbaka (har jag lånat receptet har jag länkat i inlägget). Mina bilder vill jag stannar här.

11 kommentarer:

sara sa...

Jag kör via spotify i mobilen. Har den antingen på armen eller i fickan. Och så runkeeper är min app som mäter min sträcka. Jag kör samma sträcka på 8,4 km, men än så länge bara intervaller. jag klara ytterst korta sträckor och bara lätt jogga då. Varvat med gå =)

Maria sa...

Jag har också oftast Spotify, en bra spellista som peppar lite. Jag har min telefon på armen i en hållare som funkar jättebra.
Har ett löparur med GPS som jag använde förut men nu brukar jag ha Runkeeper. Kul att följa sina rundor och ev förbättringar..
=)

Fröken Nilsson sa...

Ibland har jag mobilen m spotify i hållare på armen....men har upptäckt att det är skönt att springa utan musik oxå....pulsklockan mäter det jag vill ha mätt...
Om ca 15 minuter ska jag ge mig ut på min 6 km runda...hejja gärna på mig ;)
Kraaam ♡♡♡♡

Anna sa...

Det låter som en fin dag.
Du är så grym, bra jobbat <3
Jag har spotify och lyssnar på. Har även börjat lyssna på sommarpratarna, hur bra som helst.
Sedan så finns det mobilfickor att köpa som man kan ha mobilen i. ex på sportarmbandet.se eller på tradera.
Något du undrar över med löpningen, fråga gärna :D kramar

Anonym sa...

Mobilen i en väska på armen tycker jag fungerar bra! Jag prenumererar på den här spring-listan på Spotify, den är bra och pepprande! http://open.spotify.com/user/ninajohanna/playlist/6vgH8zpuJRN90f55y3dhW2

Fröken Nilsson sa...

Ok, ett tillägg: jag springer tydligen mkt bättre m musik i öronen....en förbättring m 3 min på dagens runda :)
Kraaaam <3<3<3

Humlan sa...

Härligt!

Jag gör som många andra redan skrivet. Har mobilen i fickan eller i ett band runt armen. Här är en länk till en sån;

http://www.sportamore.se/produkt/43407-runtastic-runtastic-armband-for-smartphones-svart

Runkeeper är en app som är bra. Jag har klocka oxå. Och så kör jag Spotify i mobilen. Så slipper man höra sig själv stöna som en skadeskjuten älg eller nåt. ;)Långpassen kör jag ljudbok. Funkar rätt bra.

Ha det fint! Kram!

Ulrika Werner sa...

Spotify lyfte mina löprundor. Jag har ett jättebra "armband" för min mobil, som sitter väldigt stabilt ohc dessutom har en liten smart lösning för sladden, så man slipper ha lössladden hängandes och slängandes. Jag köpte min via Amazon, minns inte märket just nu men kan ta med den när vi kommer för att fira Algot, om du vill.

Caroline T sa...

Jag brukar ha mobilen i handen och använda högtalarfunktionen. För då kan jag både höra fåglarna och inte vara den där jobbiga löparen som inte märker att det kommer en bil/cykel som vill passera. Just när jag passerar andra människor så brukar jag sänka volymen.
Fortsätt kämpa! Och kom ihåg att belöna dig själv när du når ett mål eller delmål!

Kristin Rynninger Eriksson sa...

Mäter sträckan med appen Endomondo och kan lätt hålla koll på sträcka och hastighet om jag håller telefonen i handen. Går bättre än man kan tro att ha telefonen i handen om man inte springer fort. Tycker att det är jobbigt att springa med hörlurar så springer oftast utan musik. Tycker också att man kan njuta mer av omgivningen om man skippar musiken.

NataliePettersson sa...

Jag har faktiskt min telefon i sportBH:n.. :) Är jag den enda? Där sitter den perfekt, och så kan man knöla ner sladden till hör lurarna där också så den inte stör. Lyssnar på spotify, testat reggae, punk, och lite blandat. Inte hittat min favorit än, ska testa att sätta på Queen nästa gång, de har ju gött tempo i låtarna! :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...