fredag 19 juli 2013

Mojito (LCHF)

Mojito

Här kommer ett drinktips så här på fredagskvällen. En härligt iskall mojito är perfekt att svalka sig med efter en dag i solen. Jag dricker sällan drinkar men ibland är det kul att göra något extra och om man dessutom kan göra drinkarna utan en massa extra socker är det ju toppen. I mojiton ska myntabladen muddlas, men det går bra att mortla eller mixa också.

Den ljusa romen innehåller mindre än 3 g socker per liter vilket betyder att 4 cl rom innehåller mindre än 0,12 g socker. Helt okey om man vill lyxa med en drink ibland.




MOJITO (LCHF)
1 glas

5-6 myntablad
4 cl ljus rom
2 cl pressad lime
1-1,5 dl kolsyrat vatten
Is

Gör så här:
Häll rom och lime i ett glas. Lägg ner myntabladen och muddla (krossa) bladen. Ha i isbitar och fyll upp med kolsyrat vatten.


Låna gärna mina recept till din blogg men tala gärna om att du hittat receptet här genom att länka tillbaka (har jag lånat receptet har jag länkat i inlägget). Mina bilder vill jag stannar här.

5 kommentarer:

Anna sa...

Åh, det ser så gott ut. Svalkande! Trevlig helg!kramar

Humlan sa...

Svalkande! Saknar nåt sånt ikväll. Tror jag ska köpa & testa nån lowcarb-öl nån dag. Nåt du vet och kan rekommendera?

Kram på dig!

Erikas LCHF till vardag och fest sa...

Humlan: Jag har inte testat någon lowcarb-öl, så jag har tyvärr ingen att rekommendera.

cosmoscatten sa...

Vad gott! Min favorit :) har faktiskt beställt sockerfri mojito ute på krogen, men de tror bara att man är knäpp ;)

Anna sa...

Tack snälla, det är bättre nu. Svider, men springer inte lika mkt på toan :P Ska iväg och jobba. Hoppas det ska gå bra. Ha en fin eftermiddag! kramar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...