fredag 5 juli 2013

Ostpanerad omelett

Ostpanerad omelett

Häromdagen provade jag Jills ostpanerade omelett till frukost och fyllde den med smörgåsskinka. Det blev otrorligt gott och lite knaprigt av ostpaneringen. En god och mättande frukost.

Jag tycker att det är otroligt smidigt att stek omelett med lock över stekpannan, då fördelas värmen över hela omeletten och inte bara på undersidan. Dessutom tycker jag att det går fortare att få omeletten klar när man använder ett lock.


OSTPANERAD OMELETT
2 pers

4 ägg
4 msk vispgrädde
Salt och vitpeppar
1 dl riven ost (jag använde Västerbottensost)
Valfri fyllning (här har jag använt skinka)

Gör så här:
Rör ihop ägg, grädde, salt och peppar i en skål. Sätt på en stekpanna på spisen och smält smör. Fördela ut den rivna osten och låt osten steka på medelvärme tills den börjar bubbla. Häll i omelettsmeten och lägg på ett lock och stek tills omeletten nästan stannat på ytan. Lägg på valfri fyllning och vik omeletten dubbel. Stek ytterligare en stund.


Receptet hämtat från Jills mat


Låna gärna mina recept till din blogg men tala gärna om att du hittat receptet här genom att länka tillbaka (har jag lånat receptet har jag länkat i inlägget). Mina bilder vill jag stannar här.

3 kommentarer:

Angelica - Vardagsliv med LCHF sa...

Ser gott ut!!

Anna sa...

Det är verkligen gott med ostpanerad omelett. Mums! Brukar oxå ha skinka på eller tonfisk :)

Unknown sa...

Låter jättegott! Måste testas! :)
Ha en fin kväll!
Kramar!
//Lana

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...