tisdag 2 juli 2013

Första sommarlovsdagen

Omelett med tomat och ost

Igår hade Algot sin första sommarlovsdag och jag hade min första semesterdag. Jag ska in till jobbet och arbeta igen nästa vecka men den här veckan är det bara jag och Algot och vi ska försöka ha det så mysigt och bra vi bara kan.

Vi startade vår sommardag med en god frukostomelett med tomat och ost. Därefter gjorde vi oss iordning för en tripp till stan där vi skulle uträtta några ärende. Mellan parkeringen och centrum passerade vi Domkyrkan så vi gick in och gick ett varv, Algot har alltid varit fascinerad av kyrkor och jag tycker att de är vackra och pampiga.

Vi åt lunch på stan och satt ute i solen och njöt av en god Ceasarsallad. Jag hade lovat Algot att vi skulle gå förbi bokhandeln och han skulle få välja vilken bok han ville att ha som sommarläsning. Han har läst många LasseMaja-böcker så det blev ytterliga en i serien som fick följa med honom hem. Även jag köpte en sommarpresent till mig själv, nämligen en stjärnring från Edblad... den blir snygg till solbrända händer. En påse med olika ostar köpte vi också med oss hem.

Vi hade en härlig första dag på sommarlovet tillsammans!

Vi började dagen med omelettfrukost

Vi gjorde oss i ordning för en tur till stan.
Dagens: En klänning köpt på secund hand för ca 30 kr

Vi gick in och tittade i Domkyrkan där det
ligger en uteliggare i metall och sover.

Vi åt varsin Ceasarsallad på Överste Mörner

En påse med nyköpta ostar från Norins Ost fick följa med hem

Algot fick en sommarpresent:
en bok att läsa under sommarlovet

Jag köpte en sommarpresent till mig själv också:
En stjärnring från Edblad


Låna gärna mina recept till din blogg men tala gärna om att du hittat receptet här genom att länka tillbaka (har jag lånat receptet har jag länkat i inlägget). Mina bilder vill jag stannar här.

1 kommentar:

Anna sa...

kom ju på :D JAg vill med ha ringen, få be maken köpa, hehe :D Den är grymt snygg! helt rätt att köpa sommarpresent :D

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...