fredag 3 januari 2014

Pizza på nyårsdagen

Pizza på nyårsdagen

Efter ett roligt nyårsfirande kom vi inte i säng förrän klockan fem på morgonen vilket betydde att nyårsdagen gick lite i slow motion här hemma. Vi började med en rejäl sovmorgon, satt i soffan och läste böcker eller surfade, spelade sällskapsspel och naturligtvis åt vi den traditionella nyårsdagspizzan.

Enligt dagstidningen ökar pizzeriornas försäljning med 200% under nyårsdagen, men vi hjälpte inte till med den försäljningen utan gjorde egen pizza... minst lika god och dessutom glutenfri.

Pizzan toppades med tomatsås, riven ost, strimlad skinka, svarta oliver, oregano, salt och peppar. Vid serveringen ringlades vitlökssås över pizzan. Gott!

Toppad med skinka och svarta oliver


Låna gärna mina recept till din blogg men tala gärna om att du hittat receptet här genom att länka tillbaka (har jag lånat receptet har jag länkat i inlägget). Mina bilder vill jag stannar här.

2 kommentarer:

Unknown sa...

Så gott med pizza! Kanske ska göra det imorgon! :)
God fotsättning på det Nya Året!
Kramar! <3 <3 <3
//Lana

monkan sa...

Hehe, ja, den pizzabutik som har stängt nyårsdagen missar nåt..!

Annars tycker jag att pizza a la LCHF är mycket godare än "vanlig"! Men jag hade inga sådan ingredienser så vi värmde lite gräddig mat istället...

Kram/M

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...