måndag 27 januari 2014

Köttbullemacka

Köttbullemacka

I helgen bakade jag mejerifria squashrutor som vi sedan gjorde köttbullemackor av till lunch, så gott! Den här gången gjorde jag brödet lite tunnare genom att fördela ut en sats över en hel ugnsplåt, ca 0,5 cm höga. Jag hade tänkt strö lite frön över innan gräddning med det glömde jag helt bort men det blev lika bra ändå.

Squashbrödet är det bröd som jag bakar mest av för tillfället och beroende på vad man är sugen på kan man med samma deg antingen baka en limpa, göra långpannerutor eller baka frallor. Squashbrödet tillsammans med mitt goda knäckebröd är mina absoluta favoriter i brödväg just nu.



Låna gärna mina recept till din blogg men tala gärna om att du hittat receptet här genom att länka tillbaka (har jag lånat receptet har jag länkat i inlägget). Mina bilder vill jag stannar här.

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...