torsdag 29 augusti 2013

Veckans löpträning - vecka 8

Nej, det går inget vidare här på träningsfronten! Jag testade foten under veckan genom att varva en promenad och väldigt försiktig jogging och foten kändes bättre men inte helt bra. Tyvärr känner jag även av ömmande hälar på båda fötterna, vet inte riktigt om det är hälsenorna eller något annat. Gahhhhhh... vill inte! Det blir helt enkelt till att vila en stund till.

De där styrketräningsövningarna jag skrev att jag skulle köra hemma har jag inte börjat med. Det får bli planen att sätta igång med under nästa vecka.


Veckans känsla:
No comments!


Veckans fråga:
Någon som haft problem med onda hälar/hälsenor i samband med löpning? Vad ska jag göra tycker ni, bara vila bort det?


Jag skippar bilden idag... känner att det enda som passar just nu är en sur Erika och det behöver ni inte se.


Låna gärna mina recept till din blogg men tala gärna om att du hittat receptet här genom att länka tillbaka (har jag lånat receptet har jag länkat i inlägget). Mina bilder vill jag stannar här.

6 kommentarer:

Fröken Nilsson sa...

Så tråkigt! Har tyvärr inga bra tips, så jag säger bara krya på benen ;)
Kraaam <3

Angelica - Vardagsliv med LCHF sa...

Apropå ditt senare inlägg - det är helt okej att vara gnällig! Jag förstår din frustration! Nu när du hade kommit igång så bra också! Jag gjorde illa fotleden igår, så jag kan heller inte ut och springa tyvärr. Vila foten är antagligen det som gäller.

Svetlana Driagina sa...

Usch vad tråkigt... vila dig några veckor till och kör med styrketräning!
Kanske kan du få hjälp av sjukgymnast?
Kramar! <3 <3 <3
//Lana

anna sa...

Jag förstår dig och klart man ska få klaga, det måste man få göra. Jag fundera på vilket vis du har ont? Är det precis under hälarna eller är det runt om hälsenan. Det kan hjälpa om du står på en trapp och gör "vadhävningar" kanske? Testa att göra en sån för att se hur de känns. Gör den försiktigt. Hör gärna av dig så kan jag försöka hjälpa dig <3 kramar

monkan sa...

Så trist!
Mitt bästa råd är att uppsöka sjukgymnast, någon med träning som specialitet eller fötter, typ.
Lycka till !
/M

KikkiSandström sa...

Eftersom jag har haft samma problem och blivit bra efter en tid har jag flera tips:

1. Kolla om du behöver inlägg i skorna. Du kan som jag ha en felställning som gör at hälsenan belastas i onödan.
2. Träna hälsenan isometriskt (tror jag det heter) genom att göra tåhävningar på t.ex. ett trappsteg: På väg neråt - på den onda foten, på väg upp - båda. 15 stycken x 3, två, tre gånger dagligen.
3. VILA tills det är bra.

Det tog lite tid, men det har blivit helt bra!

Lycka till!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...