torsdag 8 augusti 2013

Veckans löpträning - vecka 5

Ett armband till mobilen

Jag har köpt ett armband till mobilen så att jag kan ha mobilen med mig när jag springer. På mobilen har jag installerat en app (Runtastic) där jag kan mäta hur långt jag springer och få upp kartor och statistik över joggingturerna. Det är riktigt roligt att ha koll på hur lång sträcka jag faktiskt springer och hur lång tid det tar.

Armbandet är nog inte vattentätt, så i morse när regnet hängde i luften lämnade jag mobilen hemma. Kanske kan man lägga mobilen i en plastpåse innan man stoppar i den i armbandet? Ni som använder ett armband, hur gör ni när det regnar?

Under den senaste veckan har rundorna jag sprungit varit mellan 2,6 km och 4,3 km. För fem veckor sedan hade jag aldrig sprungit så långt utan att stanna någon gång så jag är mäkta stolt över mig själv. Jag kommer på mig själv med att längta till mina joggingturer.

Idag har jag varit och köpt en långärmad träningströja och en löparjacka, för jag inser att solen inte kommer att skina varje dag. Jag tänkte att det kunde vara bra att vara förberedd när vädret kräver andra kläder än linne och kortärmade tröjor.


Veckans känsla:
Längtan - jag längtar faktiskt ut i löparspåret vilket är en härlig känska!


Veckans fråga:
Mäter du sträckan och/eller tiden du springer (med vad: mobilapp, pulsklocka m.m.)? Hur gör du när den regnar, låter du mobilen/pulsklockan vara kvar hemma?




Låna gärna mina recept till din blogg men tala gärna om att du hittat receptet här genom att länka tillbaka (har jag lånat receptet har jag länkat i inlägget). Mina bilder vill jag stannar här.

7 kommentarer:

Anonym sa...

Åh, perfekt med en mobilficka :) om man har en vattentät jacka kan man ha mobilfickan innanför. Jag mäter alltid mina rundor. Det bara bli det på något vis. Jag har en klocka med pulsband, garmin 305 heter den. Måste säga att jag är imponerad, du är grym. Vilket jobb du gör med löpningen. Kramar ifrån Anna overenskommelsen.blogg.se

Millis - JimpsMillis LCHF sa...

Grym du är! Jag mäter tid och hastighet med min pulsklocka. Den är vattentät så den kan jag alltid använda :) Ha en fin fredag!

monkan sa...

Härligt! Det är så det ska bli, att längta till springet!

Jag och maken har iaf tagit powerwalks ett par morgnar nu för att komma in i vardagen...

Kör hårt!
Kram/M

Fröken Nilsson sa...

Kanonbra jobbat!!
Jag kör m min garmin pulsklocka o den ska tåla lite väta.....just nu har det inte blivit något springande på 2 veckor och förkylningen är kvar men jag funderar allvarligt på att ge mig ut imorgon ändå!!
Kjaaam <3<3<3

KikkiSandström sa...

Tyvärr tillåter inte min rygg att jag springer, men jag mäter tid, kaloriåtgång, fart etc. med en app som heter RUNKEEPER. Den är jättebra och berättar under tiden hur det går, samt att man har ett konto dit resultaten skickas + att de kan automat-delas till facebook.

Angelica - Vardagsliv med LCHF sa...

Jag har alltid mobilen med och mäter. Just nu har jag börjat använda RunKeeper. Ibland när det regnat lite har jag först stoppat mobilen i en påse och sen ner i fickan.
Inspirerande att läsa om din löpning! :-)

Stina LCHF Sisters sa...

Visst är det roligt när löpningen ger resultat? Det sporrar en verkligen tycker jag. Angående armbandet så har jag faktiskt inte provat att springa när det regnar.. Jag är lite vädermesig sådär ;)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...