tisdag 6 augusti 2013

Semesterlunken

Muurikan igång

Vi har kommit in ordentligt i semesterlunken. Dagarna flyter ihop och jag får verkligen tänka efter om jag ska veta vilken dag det är. Solen skiner, vi tar det mest lugnt och jag läser mycket. En knapp vecka semester kvar och jag tänker suga ur varenda sekund av återstående lediga dagar.

Det har inte blivit så många recept här på bloggen under semestern. Vi lagar mycket mat utomhus och vi äter mest grillat eller mat lagat på muurikan. Igår blev det lövbiffwok på muurikkan, så gott!

I trädgården växer det så det knakar. Tidigare visade jag er hur squashen växer och vi har skördat massor med squash sedan dess. Även om våra fruktträd är väldigt små ännu så är det några få päron och äpplen på gång. Nytt för i år är att vi har en chiliplanta som verkar ge några frukter... spännande!

Algot ägnade gårdagen åt att prova sina verktyg. Det mättes, sågades, spikades och skruvades för fullt. Han hade knappt tid att komma och äta för att han tyckte att det var så roligt att snickra. :)

Päron

Äpplen

Tomater

Chili

Algot spikar...

... och skruvar!

Ett glas rosévin i väntan på maten


Magnus dukade med pinnar... ooops!


Låna gärna mina recept till din blogg men tala gärna om att du hittat receptet här genom att länka tillbaka (har jag lånat receptet har jag länkat i inlägget). Mina bilder vill jag stannar här.

2 kommentarer:

Fröken M sa...

Härligt att kunna laga maten ute !!
Visst är det så att det är lite bökigare att få ihop det med träning, familj och måsten när vardagen smyger sig på, men jag tycker ändå att jag och mannen har fått in ganska bra rutiner för det där.
Ingen av oss tränar ju mer än en timme åt gången så vi brukar kunna smita iväg varsin liten stund på kvällskvisten :)

Angelica - Vardagsliv med LCHF sa...

Härligt med semester! Helt rätt, ta det så lugnt som möjligt så man glömmer bort vilken det det är :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...