tisdag 26 mars 2013

Sälenresa 2013

I skidbacken

Nu är vi hemma efter en härlig skidvecka i Sälen. Lite väl kallt och blåsigt var det men trots det så var det skönt att vara tillsammans med familjen och vara ute hela dagarna. Det blev mest utförsåkning men en dag tog vi längdskidorna och åkte på en tur.

Precis som förra året hade vi med oss våra mattermosar som vi fyllde med goda röror. Perfekt att äta varm mat när det var dags för en paus i skidåkandet för att värma sig. På kvällarna åt vi röror som vi sedan värmde till mattermosarna dagen efter.

Det blev även lite gott snacks i form av nötter, choklad, ölkorv och goda ostar. Mycket läsning blev det också för hela familjen. Jag hade med mig en jättebra bok som heter "The Host" (den heter "Genom dina ögon" på svenska), samma författare som Twilightböckerna. I stugan finns en mängd gamla Bamsetidningar som Algot sträckläste, samt att han fick en ny bok som han började läsa.

Mat i mattermos

Mina längdskidor ville att jag skulle prova
om snön var mjuk ;)

Kvällssnacks

Kvällsläsning "The Host"

Sonen läser


Låna gärna mina recept till din blogg men tala gärna om att du hittat receptet här genom att länka tillbaka (har jag lånat receptet har jag länkat i inlägget). Mina bilder vill jag stannar här.

5 kommentarer:

monkan sa...

Skönt med skidsemester!
/M

Mitt liv som fru L sa...

Vilken härlig resa Ni verkar ha haft! Mycket fina bilder :)

Ha fin morgondag
Kram C <3<3<3

Angelica - Vardagsliv med LCHF sa...

Jag testade också om snön var mjuk :-)

Anonym sa...

Ni verkar ha haft det urhärligt! Mysigt att ni är en riktig lchf-familj!

Unknown sa...

Jag tyckte väl att det var en underlig grop här utanför... ;)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...