onsdag 20 mars 2013

Curryfisk i ugn

Curryfisk och blomkålsris

Idag bjuder jag på en enkel vardagsrätt med fisk. Jag tycker om att laga mat i ugnen för då sköter sig maten där själv medan man kan fixa med tillbehören. Den här fisken var väldigt lättlagad och hade smak av curry och tomat. Jag serverade blomkålsris till och det passade väldigt bra eftersom riset suger upp såsen väldigt bra. Nästa gång ska jag komplettera måltiden med lite broccoli, det tycker jag är gott till fisk.



CURRYFISK UGN
4-5 pers

600-800 g vit fisk
1 burk kokosmjölk
2 msk tomatpuré
1 tsk curry
1 tsk salt

Gör så här:
Lägg fisken i en ugnsform. Blanda övriga ingredienser i en kastrull och koka upp. Häll såsen över fisken. Tillaga i ca 20 minuter i 200 grader.


Jag har utgått från ett recept från Ryskadockor


Låna gärna mina recept till din blogg men tala gärna om att du hittat receptet här genom att länka tillbaka (har jag lånat receptet har jag länkat i inlägget). Mina bilder vill jag stannar här.

4 kommentarer:

A.L.M. sa...

Hej Jag är Ana från Fooduel.com. Det är en plats där användarna röstar recept
1 till 10.

Det finns en rangordning av de bästa recepten och en profil med dina röstat recept. Varje recept har en länk till bloggen som tillhör receptet. På så sätt kommer du att få trafik till din blogg

Det är enkelt, snabbt och roligt. Det bästa fotot recept kommer att vara här.

Jag inbjuder dig att komma in, lägg till din blogg och ladda ett recept med en fin bild.

Vi skulle älska att du deltar med några recept som denna. Ser fantastiskt!

Hälsningar

http://www.Fooduel.com

Fröken Nilsson sa...

Gjorde min variant på detta får ett tag sen såååå gott!!

Maria sa...

Gott gott. Ska göra detta någon dag!
Ha en fin dag!! :)

Svetlana Driagina sa...

Kul att du gillade receptet! :)
Ha en fin dag!
Kram
//Lana

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...