måndag 14 december 2015

Pepparrotssill

Pepparrotssill

Har ni testat att göra en egen smaksättning på inlagd sill? Det finns förpackningar med 5-minuterssill, där sillen är helt färdig och bara ska läggas i smaksättning... hur smidigt som helst. Det går verkligen på fem minuter. :)

Den här sillen är smaksatt med pepparrot och har dessutom bitar av syrligt äpple i röran vilket ger en frisk och god smak.




PEPPARROTSSILL

1 fpk 5-minuterssill (á 420 g varav 215 g sill)
1 dl creme fraiche
2-2,5 msk riven pepparrot
2 msk hackad dill
2 msk hackad gräslök
0,5 syligt äpple

Gör så här:
Häll av vätskan från sillen. Skär sillen i bitar om det är hela filéer. Skala och finhacka äpplet. Blanda alla ingredienser.


Låna gärna mina recept till din blogg men tala gärna om att du hittat receptet här genom att länka tillbaka (har jag lånat receptet har jag länkat i inlägget). Mina bilder vill jag stannar här.

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...