torsdag 12 februari 2015

Kesowraps / Kesotortillas (LCHF)

Kesowraps

Om ni planerar tacos till helgen ska ni få ett bra tips här. Förra helgen åt vi tacos hemma hos oss och då gjorde jag dessa kesowraps som vi fyllde med tacofyllning (tacokryddad köttfärs, sallad, riven ost och goda såser). Wrapsen är gjorda på samma smet som kesoplättarna men utkavlade tunt.

Jag tyckte att wrapsen var jättegoda men vissa kanske upplever dem som lite för äggiga i smaken då de inte är lika torra som vanliga wraps. De var mjuka och enkla att böja runt fyllningen och de höll också ihop väldigt bra när fyllningen skulle lyftas upp i wrapsen.

Wrapsen är perfekta att göra i förväg. Förvara dem i kylskåpet med smörpapper mellan eller frys in om de ska sparas längre tid.

Idag har jag min korta arbetsdag och har hunnit veckohandla, gjort kesoplättar till morgondagens räkmackor och förberett brödbak till helgen. På söndag blir det semelpremiär för i år (om jag inte räknar semelkakan som jag gjorde nyligen) och på lördag ska jag provlaga lite nytt.




KESOWRAPS / KESOTORTILLAS (LCHF)
6 st

4 ägg
500 g keso
3 msk fiberhusk
Salt

Gör så här:
Mixa alla ingredienser med en stavmixer och låt smeten svälla 5-10 minuter. Klicka ut smeten i sex högar på bakplåtspapper (jag fick plats med två per plåt) och lägg plastfolie över. Kavla ut smeten tunt till runda wraps. Dra försiktigt bort plastfolien. Tillaga i 10-15 minuter i 200 grader.


Receptet på kesoplättarna hittar ni här och kommer ursprungligen från 56kilo. Inspiration till wrapsen kommer från @majaslchf.


Låna gärna mina recept till din blogg men tala gärna om att du hittat receptet här genom att länka tillbaka (har jag lånat receptet har jag länkat i inlägget). Mina bilder vill jag stannar här.

3 kommentarer:

Marja - Baka Sockerfritt sa...

Vilka fina wraps det blev!

Virre sa...

Så smart! Vi som ska äta tacos imorgon. Ska nog testa de här!

Unknown sa...

Aha!! va smart, här önskas tacos ikväll så kanske jag "vevar" ihop ett test....
Kram Annica

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...