söndag 15 februari 2015

Årets första semla


På tisdag är det fettisdagen men eftersom vi inte kommer att hinna äta någon semla på tisdag passade vi på att äta varsin idag istället. Jag hade semelbullar kvar i frysen från förra året, så det var bara att ta upp och tina.

Dessa semlor är bakade med bakprotein och jag tycker att de blir väldigt bra i konsistens och smak. Jag har även ett semelrecept utan bakprotein för er som inte har bakprotein hemma, det receptet är helt osötad och skulle jag baka det idag skulle jag lägga till sötning (ca 1 msk honung eller annan valfri sötning) i degen.

Igår åt vi en jättegod middag, ni som följer mig på Instagram (@erika_bjorklund) har sett den. Jag återkommer med recept i veckan som kommer.




Låna gärna mina recept till din blogg men tala gärna om att du hittat receptet här genom att länka tillbaka (har jag lånat receptet har jag länkat i inlägget). Mina bilder vill jag stannar här.

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...