onsdag 11 februari 2015

Baconlindad halloumi

Baconlindad halloumi

Här är en av tapasrätterna vi åt i lördags, nämligen baconlindad halloumi. Jättegoda och perfekt att ha när man vill servera smårätter och plock. De är goda både kalla och lite ljumna.

Till delfinalen på lördag tänkte jag servera en liten ostbricka. Jag är även lite sugen på chokladbollar men de kanske jag väntar med till någon senare helg, vi får se.


BACONLINDAD HALLOUMI
10-14 bitar

1 paket halloumi
1 paket bacon
Olivolja
Svartpeppar

Gör så här:
Skär halloumin i 10-14 stavar. Dela baconet på längden. Linda bacon runt halloumin och lägg i en ugnsform. Ringla lite olivolja över och dra några drag med pepparkvarnen. Tillaga i 10-15 minuter i 225 grader. Låt rinna av på ett hushållspapper innan de läggs upp på ett fat.


Receptet hämtat från Kostdoktorn


Låna gärna mina recept till din blogg men tala gärna om att du hittat receptet här genom att länka tillbaka (har jag lånat receptet har jag länkat i inlägget). Mina bilder vill jag stannar här.

2 kommentarer:

Unknown sa...

Mmm gott 😋

monkan sa...

Har också provat det! Oemotståndliga!!!
/M

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...