söndag 7 april 2013

Squashplättar

Squashplättar med skagenröra

Vilket härligt väder vi har haft i helgen, solen har skinit och snön håller på att smälta bort. Igår drog vi fram trädgårdsstolarna och satte oss i solen och drack förmiddagskaffet... så mysigt. Nu känner jag mig redo för våren!

Dagens lunch blev squashplättar som jag serverade med skagenröra. Plättarna blev väldigt goda och de var enkla att göra. När jag stekt klart hade jag tio plättar och tänkte att det här kanske blev lite snålt till familjen (två vuxna och ett barn) men de var väldigt mättande så det var nätt och jämt att vi orkade äta upp alla.



SQUASHPLÄTTAR
Ca 10 st

1 squash
4 ägg
2 dl riven ost (jag använde Västerbottenost)
Salt och svartpeppar

Gör så här:
Skala och riv squashen. Varva squash och salt i ett durkslag och låt stå ca 15 minuter. Krama ur vätskan ur squashen. Vispa ihop alla ingredienser till smeten. Klicka ut smeten i en stekpanna med smör och låt dem stekas ordentligt så att de stelnar innan de vänds för att stekas på andra sidan.


Receptet hämtat från tidningen Allt om LCHF


Låna gärna mina recept till din blogg men tala gärna om att du hittat receptet här genom att länka tillbaka (har jag lånat receptet har jag länkat i inlägget). Mina bilder vill jag stannar här.

4 kommentarer:

Marja - Baka Sockerfritt sa...

Vad gott att göra mer matiga plättar! Det är ju såg gott med västerbottenost!

Erika Skogly sa...

Det där låter som nåt för mig. Jag älskar västerbottensost!

Unknown sa...

Vilka goda plättar! Ska nog göra dem i helgen! Har ju zuchinni i kylen!
Tack för ett gott recept!
Kram
//Lana

Angelica - Vardagsliv med LCHF sa...

Det där lät jättegott tycker jag!!:-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...