lördag 20 april 2013

Cole slaw med pepparrotssmak

Cole slaw med pepparrotssmak

Vilken härlig vårdag! Solen skiner och det känns underbart att vara ledig. Till lunch åt vi kall, tunnskivad rostbiff och cole slaw med pepparrotssmak, perfekt mat en varm vårdag.

För någon dag sedan såg jag ett inlägg hos Sofie där hon smaksatt cole slaw med pepparrot och eftersom jag planerat att göra cole slaw i helgen så passade jag på att prova. Det blev jättegott och fräscht tyckte hela familjen.

Nu blir det kaffe i solen!



COLE SLAW

250 g finstrimlad vitkål (ca 7,5 dl)
2-3 dl turkisk eller rysk yoghurt
0,5-1 dl majonnäs
0,5-1 tsk vitvinsvinäger
1-2 msk riven pepparrot
Salt och svartpeppar

Gör så här:
Finstrimla vitkålen, gärna med mandolin eller med osthyvel. Knåda vitkålen med händerna så blir den lite mjukare. Blanda alla ingredienser och smaksätt med pepparrot, salt och peppar.


Låna gärna mina recept till din blogg men tala gärna om att du hittat receptet här genom att länka tillbaka (har jag lånat receptet har jag länkat i inlägget). Mina bilder vill jag stannar här.

2 kommentarer:

Unknown sa...

Gott, gott! Ska också testa nån gång!
ha en fin kväll!
kram kram
//Lana

Unknown sa...

Mmm va gott, pepparrot piffar till ordentligt....här kör vi latmansmat o hämtar hem kebabsallad....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...