torsdag 25 april 2013

En ledig eftermiddag

Makrill, ägg, avokado och majonnäs

Idag blev det helt plötsligt en ledig eftermiddag. Jag brukar veckohandla på torsdagar men eftersom jag och Algot var ute och jagade gummistövlar igår så passade vi på att handla när vi ändå var i närheten av mataffären. Det betyder att jag fick en eftermiddag hemma att göra vad jag vill med.

Jag började med att äta en god lunch med makrill, ägg, avokado och majonnäs. Äggen hade jag kokat redan igår kväll så allt var bara att ta fram idag. Sen rörde jag ihop en variant av mitt mandel- och valnötsbröd, återkommer med recept om det blir bra. Hela familjen har ätit smörgåsfrukost i några dagar och då sjunker brödförådet i frysen snabbt, så jag passar på att fylla på.

Jag har nyss stoppat in en dubbel sats knäckebröd i ugnen, de går åt snabbt här hemma. En av plåtarna smaksatte jag med kardemumma och jag hoppas att det ska bli gott. Jag har börjat läsa "Cathing fire", den andra delen i trilogin "The Hunger Games" så medan knäckebrödet gräddar ska jag se om det är tillräckligt varmt att sätta sig på uteplatsen och läsa och dricka en kaffe.

Receptet på brödet som jag visade i söndags kommer jag att lägga upp imorgon. Det var supergott, så håll utkik.

Brödbakning

Dubbel sats knäckebröd i ugnen

Catching fire och en kaffe


Låna gärna mina recept till din blogg men tala gärna om att du hittat receptet här genom att länka tillbaka (har jag lånat receptet har jag länkat i inlägget). Mina bilder vill jag stannar här.

5 kommentarer:

Mitt liv som fru L sa...

Skönt med ledig eftermiddag! Å vilken smarrig tallrik, helt i min sak :)

Jag ska prova ditt knäcke någon dag!

Kram C <3<3<3

Unknown sa...

Så härligt med ledig eftermiddag! :)
Oh, jag måste bara hitta tid att baka knäckebröd!
kram kram
//Lana

Sandra-Fru Bogren sa...

Vad härligt med en ledig eftermiddag :-) !! Det var längesen jag bakade knäckebröd nu, de är ju så försvinnande goda, så lika bra att göra som du och baka dubbel sats med en gång! //Sandra

Marja - Baka Sockerfritt sa...

Vilken härlig dag och mycket gid mat och bakning! Jag är sugen på att läsa Hunger games igen för tredje gången!

Kikki Sandström Inspiratör o Coach sa...

Det är alltid härligt när man får tid över, så att man kan unna sig att t.ex. baka jättegott bröd. Ser fram emot morgondagens recept :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...