måndag 15 april 2013

Flygande Jacob med kokosmjölk och blomkål

Flygande Jacob på ett nytt sätt

Kyckling och curry är verkligen smaker som går ihop och som åtminstone jag inte tröttnar på. Vi äter Flygande Jacob ibland men den här gången testade jag en variant med kokosmjölk istället för grädden samt att det var blomkålsbuketter i maträtten. Jag serverade cashewnötter och banan till. Det blev väldigt gott så jag kommer absolut att laga det här igen.

Helgen har varit bra. Lite städning och pyssel men också en hel del avkoppling med bokläsning och filmtittande. Igår satte vi oss på uteplatsen och bara njöt av fåglarnas sång och solens strålar. Det känns underbart att våren äntligen är på gång.



FLYGANDE JACOB MED KOKOSMJÖLK OCH BLOMKÅL
4 pers

4 kycklingfiléer
1 blomkålshuvud
1 gul lök
3 msk tomatpuré
1 burk kokosmjölk
1 msk pressad lime
1 msk mango chutney (kan uteslutas)
Curry
Salt och svartpeppar

Tillbehör:
Cashewnötter
Ev. skivad banan

Gör så här:
Strimla kycklingen, finhacka löken och skär blomkålen i små buketter. Bryn kycklingen i 3-4 minuter och salta och peppra. Tillsätt löken, blomkålen och curry. Låt blandningen steka några minuter. Blanda ner kokosmjölk, tomatpuré och mango chutney och låt det koka upp. Häll över allt i en ugnsform och tillaga i 15-20 minuter i 225 grader. Servera med cashewnötter och eventuellt skivad banan.


Jag har utgått från ett recept från Ica


Låna gärna mina recept till din blogg men tala gärna om att du hittat receptet här genom att länka tillbaka (har jag lånat receptet har jag länkat i inlägget). Mina bilder vill jag stannar här.

4 kommentarer:

Maria sa...

Gott!! Funkar lika bra med kokosmjölk som med grädde/CF tyck jag.
=)

monkan sa...

Spännande! Spar iden!
/M

Kikki Sandström Inspiratör o Coach sa...

Mumsigt! Måste testas!

Hanna sa...

MMm.. Mums!!! Ser spännande ut

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...