torsdag 4 april 2013

Kryddsmör med gräslök och dijonsenap

Kryddsmör

Man behöver inte alltid ha en sås till köttet, det blir lika gott med smaksatt smör. Den här gången smaksatte jag smöret med gräslök och dijonsenap, vilket blev väldigt gott.



KRYDDSMÖR MED GRÄSLÖK OCH DIJONSENAP

150 g smör
2 msk hackad gräslök
1 tsk dijonsenap
Salt

Gör så här:
Ta fram smöret så att det blir rumsvarmt. Rör ihop alla ingredienser och smaka av med salt. Lägg smöret i plastfolie och rulla ihop till en rulle. Förvara i kylskåpet, skiva upp när det stelnat.


Låna gärna mina recept till din blogg men tala gärna om att du hittat receptet här genom att länka tillbaka (har jag lånat receptet har jag länkat i inlägget). Mina bilder vill jag stannar här.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Perfekt! Tack för tipset :) kram Anna overenskommelsen.blogg.se

Kikki Sandström Inspiratör o Coach sa...

Fenomenalt. Jag behövde nåt nytt att krydda kryddsmöret med. Tack!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...